Πρωινό για τόνωση του ανοσοποιητικού

tea

Το τέλειο πρωινό που εκτός από γευστικό, τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα για προφύλαξη από τις ιώσεις, αλλά και για θεραπεία και ανάρρωση:

  • Φρυγανιές ή φρυγανισμένο ψωμί
  • Βούτυρο από ελαιόλαδο
  • Μέλι
  • Ψίχα ηλιόσπορου
  • Κανέλα Κεϋλάνης

Βάζουμε τα υλικά μας όλα πάνω στο φρυγανισμένο ψωμί! Συνοδεύουμε με κάτι από τα παρακάτω:

  • ρόφημα ματζουράνας ή τσαγιού
  • γάλα αμυγδάλου
  • φρέσκια πορτοκαλάδα
  • αμύγδαλα ή καρύδια
  • γιαούρτι πρόβειο

Συνοδεύουμε με πολύ χαμόγελο και θετική διάθεση.
Γι’ αυτό μόλις φάμε : https://spitikoulia.wordpress.com/asteia/

Ενδεικτικά μια μικρή καταγραφή για το πώς κάποια από αυτά τονώνουν και θεραπεύουν τον οργανισμό μας:

Ηλιόσπορος

Βιταμίνη Ε

To ¼ του φλιτζανιού ηλιόσποροι, περιέχει σχεδόν όλη τη βιταμίνη Ε που χρειαζόμαστε καθημερινά, η οποία είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που καταπολεμά λοιμώξεις του αναπνευστικού, όπως το κρυολόγημα. Επίσης, αυξάνει τη δράση των αντισωμάτων και ορισμένων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, όταν είμαστε αγχωμένοι.

Ελαιόλαδο

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Αυξάνουν τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που ονομάζονται μακροφάγα, τα οποία καταπολεμούν τα ενοχλητικά βακτήρια.

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα

Προστατεύουν το σώμα μας από βακτήρια, μικροοργανισμούς και ιούς. Έχουν αντι-φλεγμονώδεις και χημειο-προστατευτικές ιδιότητες. Η ολεοκανθάλη (oleocanthal) του ελαιόλαδου, έχει βρεθεί να έχει παρόμοια δράση με το αντιφλεγμονώδες φάρμακο ibunoprofene.

Γιαούρτι

Αύξηση ιντερφερόνης

Σε μια μακρά μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, οι ενήλικοι που έτρωγαν ¾ του φλιτζανιού γιαούρτι την ημέρα, είχαν 25% λιγότερα κρυολογήματα από εκείνους που δεν έτρωγαν. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το γιαούρτι αυξάνει την παραγωγή μιας ουσίας που ονομάζεται ιντερφερόνη γ και η οποία βοηθά στο σταμάτημα της αναπαραγωγής του ιού.

Μέλι

Αντιβακτηριακές ιδιότητες

Το μέλι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες και η περιεκτικότητά του σε ένζυμα, βιταμίνες και  μεταλλικά στοιχεία το κάνουν ιδανικό και για τη λειτουργία της πέψης. Το δε μέλι ποικιλίας μανούκα, που είναι γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, καταφέρνει και αντιστρέφει την αντίσταση των βακτηρίων στα αντιβιοτικά φάρμακα.

Τσάι

Το μαύρο τσάι έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε ουσίες (θειορουβικίνη και θειοφλαβίνες) με αντιμικροβιακή δράση, τονώνει το ανοσοποιητικό και προστατεύει από ιώσεις και κρυολογήματα.

Καρύδια

Είναι πλούσια σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, σε φυτικές ίνες και περιέχουν μέταλλα όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χαλκό, κάλιο, σίδηρο, σελήνιο, αλλά και βιταμίνες, όπως βιταμίνη Α, Ε, Κ, βιταμίνες συμπλέγματος Β, κ.ά.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι πλούσιες πηγές πρωτεΐνης, βιταμίνης Ε, φυτικών ινών και πολλών σημαντικών αμινοξέων. Περιέχουν ακόμα χαλκό, βιταμίνες της ομάδας Β, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο και σίδηρο. Επίσης, περιέχουν υψηλές περιεκτικότητες σε μονοακόρεστα λιπαρά.

Πορτοκάλια

Αδρανοποιεί την ισταμίνη, την ουσία που είναι υπεύθυνη για την καταρροή και τη συμφόρηση και βοηθά στη μείωση της φλεγμονής που συνοδεύει τα κρυολογήματα και τους ιούς.

Σύμφωνα με μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Berkeley, από 160 υγιείς ενήλικες, εκείνοι που λάμβαναν 500 mg βιταμίνης C την ημέρα για δύο μήνες, σημείωσαν μείωση 24% στην C αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP), μία ένωση που σχετίζεται με τη φλεγμονή και χρόνιες παθήσεις.

Τα λαχανικά και φρούτα με έντονα χρώματα περιέχουν επίσης μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών το χειμώνα.

Κανέλα Κεϋλάνης

Έχει θερμαντικές, αντισηπτικές και αντιικές της ιδιότητες. Είναι αντιμικροβιακή, πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Περιέχει μαγγάνιο, σίδηρο, ασβέστιο και φυτικές ίνες. Δείτε κι άλλες πληροφορίες για την κανέλα Κεϋλάνης στο άρθρο Ιδιότητες τροφών: πατήστε εδώ

 

Πηγές: βικιπαίδεια,  http://www.clickatlife.gr/diatrofi/story/11023 , http://www.medinova.gr/menta-aromatiko-fyto-me-tis-therapeytikes-idiothtes/http://www.tlife.gr/Article/healthandfitness-tea/0-105-39699.htmlhttp://www.neadiatrofis.gr/2014/08/vromh-pente-logoi-gia-na-thn-entaksete-sth-diatrofi-sas.html,  Photo by: http://www.freepik.com

Save

Advertisements

2 thoughts on “Πρωινό για τόνωση του ανοσοποιητικού

Εδώ γίνεται συζήτηση

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s